Sex grunner til å spise magnesium

Magnesium styrer over 300 prosesser i kroppen og er blant annet avgjørende for energi, muskelfunksjon og for å redusere trøtthet og utmattelse.  

Du har sikkert hørt om ZMA? Det er nemlig kombinasjonene av sink og magnesium – og det kan du
lese mer om her.

Magnesium i kroppen 

Men daglig inntak av magnesium er ikke bare viktig for energien og muskelfunksjonen: 

1. Magnesium er viktig for å yte best mulig under trening 

Du har omtrent 20 gram magnesium i kroppen, og halvparten befinner seg i skjelettet og litt under halvparten i musklene. 

Hvis du trener kan det være at du behøver 10-20% mer magnesium avhengig av type treningsaktivitet.

I en studie opplevde for eksempel volleyballspillere som tok 250 mg magnesium hver dag en forbedring i hopp- og armbevegelser.

2. Viktig for god beinhelse

Sammen med kalsium er magnesium viktig for en sunn beinhelse, slik som å opprettholde normale knokler.

3. Viktig for å takle stress

Forskning viser at magnesium har innvirkning på nervesystemets normale funksjon og kan bidra til å redusere stresshormonene i kroppen.

4. Viktig for hjertet og kretsløpet

Magnesium er nødvendig for nerve- og muskelimpulser og er spesielt viktig for muskelfunksjonen i hjertet. Magnesium er en elektrolytt og elektrolytter er mineraler som kroppen trenger for at nerve- og muskelfunksjonene skal fungere optimalt.

5. Magnesium spiller en viktig rolle for tennene

Magnesium hjelper kroppen med å absorbere kalsium og kan styrke tannemaljen og forhindre hull. Magnesium er viktig for både skjelettet og tennene.

6. Bidrar til å redusere tretthet og utmattelse

Magnesium har innvirkning på energinivået og kan redusere tretthet og utmattelse. Magnesium har innflytelse på mer enn 300 av enzymene i kroppen og mangel på dette viktige mineralet kan føre til at kroppen ikke fungerer optimalt.

Symptomer på magnesiummangel 

  • Tap av matlyst
  • Kvalme
  • Tretthet og utmattelse
  • Muskelkramper
  • Nummenhet, prikking i armer og ben
  • Personlighetsendringer
  • Unormal hjerterytme

Magnesium i mat

Magnesium finnes i de fleste matvarer, men gode kilder er spesielt poteter, grønnsaker, melkeprodukter, kjøtt og fisk. 

Magnesium og testosteron

T8 dekker din daglige dose av magnesium, i tillegg til sink og vitamin B6: Den enkleste og raskeste måten å vedlikeholde testosteronnivået på.

Sink bidrar til å opprettholde normale testosteronnivåer i blodet, magnesium og vitamin B6 bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. Magnesium bidrar også til elektrolyttbalansen, normal energiomsetning, nervesystemets normale funksjon, normal muskelfunksjon, normal proteinsyntese, normal psykologisk funksjon, opprettholde normale knokler og tenner, og spiller en rolle i celledelingsprosessen.

Prøv T8 i 60 dager

50% RABATT – KUN 199,-

Skriv inn ditt telefonnummer

Du blir sendt videre til et bestillingsskjema forhåndsutfylt med informasjon knyttet til ditt telefonnummer.
Du bestiller ingenting ennå.

Ingen forskuddsbetaling

Ingen kjøpsforpliktelser

14 dagers angrerett 

Gratis frakt